Reserveren

Veelgestelde vragen

  • Hoe moet ik reserveren?

    Reserveren kunt u doen door gebruik te maken van het reserveringsformulier, of (als uw hond een "bekende" is) even te bellen of mailen. Kijk voor de zekerheid eerst even op ons reserveringsoverzicht of er plek is in de gewenste periode). Omdat we op Syltjer Wâld maar een beperkt aantal honden kunnen opvangen, adviseren we u — vooral voor de vakantieperiodes — tijdig te reserveren. Voor de zomerperiode (juli en augustus) kan vanaf 1 maart worden gereserveerd, tenzij uw hond al eens op Syltjer Wâld te gast is geweest. In dat geval kan vanaf 1 januari worden gereserveerd.

  • Hoe werkt reserveren voor de zomerperiode?

    Voor de zomerperiode (juli en augustus) kan vanaf 1 maart worden gereserveerd, tenzij uw hond al eens op Syltjer Wâld te gast is geweest. In dat geval kan vanaf 1 januari worden gereserveerd. In de praktijk betekent dit, dat er in het begin van het jaar een grote hoeveelheid aanvragen binnenkomt. Die worden in volgorde van binnenkomst afgehandeld. Daarbij kijken we ook naar de samenstelling van de logeerroedel in een periode. We plaatsen niet meer dan één of twee ongecastreerde reuen, en letten op de verhouding tussen de aantallen reuen en teven. Het is dus mogelijk dat in het reserveringsoverzicht voor reuen een periode 'vol' is, terwijl er nog plekken zijn voor teefjes, of andersom natuurlijk. Uw reservering is definitief als u van ons een bevestiging heeft ontvangen.

  • Ik weet nog niet precies wanneer mijn vakantie is. Kan ik voor de zomervakantie niet een optie nemen?

    We begrijpen het probleem, het is niet voor iedereen makkelijk om al vroeg te weten wanneer de vakantie precies is. Maar: we hebben inmiddels een groot bestand aan trouwe klanten , en simpelweg niet voldoende plek om iedereen in de zomer onderdak voor de hond te bieden. We willen het graag eerlijk spelen, en het proces een beetje overzichtelijk houden. Daarom doen we niet aan reserveringen onder voorbehoud. We gaan er van uit dat uw reservering definitief is.

  • Ik moet het verblijf van mijn hond annuleren. En nu?

    Als u tijdig annuleert is er niets aan de hand. We halen uw hond uit de agenda, hopen voor u op betere tijden, en maken waarschijnlijk iemand anders blij met dat plekje. Bij een annulering op het laatste moment is dat vaak niet meer mogelijk, en dat is dan wel erg jammer. Maar tegenslag of overmacht kan de besten overkomen, en we voelen er niet veel voor daar nog een schepje bovenop te doen in de vorm van annuleringskosten of vergelijkbare maatregelen. We gaan er vanuit dat u te goeder trouw handelt, dat maakt het allemaal een stuk prettiger. Echter, als u zonder bericht geen gebruik maakt van een bevestigde reservering, (no show) behouden we ons het recht voor u de volledige kosten voor het gereserveerde verblijf in rekening te brengen, dan wel u bij een volgende aanvraag een verblijf voor uw hond te weigeren.